How the anti-gay bill was reported in Uganda

Ugandan media has made headlines around the world in the 24 hours after Museveni signed the anti-gay bill. Here are a selection of newspaper headlines from Uganda*.

DSC_1192
The Red Pepper
made the most headlines after it once again named suspected homosexuals.

The Daily Monitor – the biggest independent paper – ran with the conciliatory headline, ‘Joy, anger as Museveni signs law against gays’. It also quote Museveni directly in it’s follow up article, ‘Museveni: Homosexuals have lost argument in Uganda’.

The New Vision ­– Ran with the complete text of Museveni’s speech under the headline, ‘President Museveni’s speech at Anti-gay Bill signing’.

The Observer – who have previously reported n LGBT rights issues – reported the signing of the bill saying that, ‘Museveni happy to ‘collide with the West’ over homosexuality’.

*This is not intended as a complete list. If there are any articles you think I should have added then please do leave them in the comments section below.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Media, Uganda

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s